niedziela, 1 kwietnia 2012

Jaja i talerz w czerni i czerwieni



Wiem że wszyscy zmęczeni oglądaniem jajek , ale zrobiłam swoje ostatnie jajeczka więc pokazuję. Zupełnie inny klimat, w kolorach czerni i czerwieni z motywem kwiatów który dostałam kiedyś od Jolinki. Długo leżał ten wydruk, był tak piękny że sama nie wiedział gdzie go użyć i naszło mnie na jajeczka i talerzyk. Wena twórcza mnie tak ogarnęła że naklejałam, bawiłam się w detale, wierciłam dziurki i doczepiałam wstążeczki; dużo tego , tym bardziej że wydruk na papierze , lakieru tu dużo i szlifowania. Bałam się żeby na koniec nie pękło które bo moje serce by tego nie wytrzymało. Udało się , są w całości.
Trudno to się zdjęcia robiło , jednak ciemne tła bardzo się ze sobą zlewały, wydaje mi się że w realu są dużo ładniejsze.

















I troszkę detali, półokręgi robiłam 5-cio groszówką, przynajmniej są mniej więcej  równe.



Do kompletu powstał talerzyk z największym motywem, dekorowany od spodu, wykończony konturówką, brzegi pozostawiłam przeźroczyste.





Od kuchni

Receptariusz na wykonanie talerzyka

- talerzyk okleiłam papierem samoprzylepnym (wyrysowanym i wyciętym szablonem z tego papieru )
- następnie przykleiłam motyw z papieru
- środek pomalowałam czarną farbą
- odkleiłam papier
- pomalowałam brzegi konturówką dodając mały motyw koronki
- polakierowałam tylko czarny środek zostawiając przeźroczyste brzegi
- talerzyk może być użytkowy











Ślicznie dziękuję za liczne komentarze pod poprzednimi postami.
Chałupka posprzątana, można zająć się dekorowaniem, robieniem sera i innymi duperelkami na spokojnie , a także poodwiedzać zaprzyjaźnione blogi.
pozdrawiam cieplutko.

33 komentarze:

  1. Wpadłam na chwilkę pomiędzy sprzątaniem a lakierowaniem...a tu prosze piekne jaja! Z czernią są takie eleganckie. Piękny kontrast z kwiatami a do tego te subtelne połaczenie pomiedzy czerwienią i czernią, Detale piekne! Przy tych moje jaja to mizerne próby.

    Pozdrawiam
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowne jaja w stylu Burleski... ahhhh w komplecie z paterą - majstersztyk prawdziwy!:D
    Pozdrawiam serdecznie Asiu. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystko co robisz jest naprawdę piękne i wiele można się od Ciebie nauczyć.

    OdpowiedzUsuń
  4. Asiu , aż mnie zatkało jak zobaczyłam te Twoje pisanki , są przepiękne , jak malowane!!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Pisanki i talerz pięknie przyodziałaś. :) Te mocne kolory doskonale oddają urok kwiatów na ludowo. :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękne pisanki...i te energetyczne kolory !
    Jesteś Jasminko...niesamowicie zdolna.
    Podziwiam...i oczywiście szczerze zazdroszczę talentu:)
    Uściski:)
    K.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jajka są przepiękne ale talerz mnie zauroczył. Superowe wszystko!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne te jajeczka i takie oryginalne, bo na ciemnym tle. One i obrazek przypominały mi chustę mojej babci i obrazki na szkle, które miała w pokoju- dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  9. pzepiekne, jajeczka w pieknych kolorach i talerzyk wykonany po mistrzowsku, pozdrawiam serdecznei:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Asia,talerz i jajeczka przepiękne-motyw cudny,wykonanie-mistrzostwo świata! Hektolitry lakieru i wielokrotne szlifowanie dały efekt porcelany.Wielki szacun dla Ciebie :-)))
    Pozdrawiam serdecznie
    Maja

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne wszystko!Dobrze że pokazałaś jak zrobić talerzyk.Będę się uczyć na czymś prostym.A jaką farbę używałaś?Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowne pisanki i śliczny talerz.Pokłon biję za lakierowanie, ale Ty Asiu jesteś cierpliwa.
    Mam ten wydruk od Jolinki ,ale jeszcze nic z nim nie zrobiłam,czeka na wenę

    OdpowiedzUsuń
  13. prawdziwe cudeńka, ach gdybym tak umiała ;) :)

    OdpowiedzUsuń
  14. zajrzec tu to jakby miec wgląd w tamta, magiczna epoke ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jaja przepiękne,bardzo pracowite,ale talerz mnie powalił na kolana:))))bardzo pomysłowy:))pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Jajka w kolorach niekonwencjonalnych ale są naprawdę zjawiskowe a patent na talerzyk pomysłowy,pozdrawiam serecznie

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne jaja, tak polakierowane, że wyglądają jak z porcelany. Talerz bardzo efektowny. Wszystko świetnie opisane.
    Dziękuję, że dołączyłaś do moich obserwatorów. Jesteś najczęściej odwiedzającą mnie osobą i chciałbym Ci podziękować jakimś drobiazgiem. Jeśli nie miałbyś nic przeciwko temu, proszę skontaktuj się ze mną e-mail,
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię prezenty , ucieszyłam się bardzo na samą myśl o drobiazgu który mi chcesz podarować , dziękuję.

      Usuń
  18. Absolutnie inne sa te jaja od wszystkich jakie ogladam,piekne, to malo powiedziane,,a talerz to strzal w dziesiatke,,bardzo mi sie podoba i podpowiedz , jak go zrobic,tez mi sie przyda..dziekuje..nawet do sfotografowania uzylas odpowiedniego tla pod kazde zdjecie..piekna robota..pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alicjo napisałam jak zrobić talerz, doczytaj do końca a będziesz mogła go wykonać sama.Pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  19. Wow ! zaszalałaś ! bardzo niekonwencjonalne kolory, jeśli chodzi o Wielkanoc ! Wszędzie dominuje biel i pastele, a u ciebie tak energetycznie. Bardzo lubię te motywy malowanych kwiatów i nie wpadłam na to, żeby wykorzystać je na pisankach :( Talerz jest fantastyczny !!! Pa :))

    OdpowiedzUsuń
  20. Wow!!! Jakbyś przywiozła te jajeczka zza wschodniej granicy. Pamiętam, miałam taki cudny pierścionek przywieziony przez siostrę z Moskwy z porcelanowym oczkiem w takie wzory i podobną łyżkę drewnianą. Śliczne jajeczka, a do tego talerzyk. Do znudzenia będę chwaliła tę błyszczącą taflę. Po pierwsze masz oryginalne pomysły, po drugie technicznie perfekcyjnie je realizujesz. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  21. O,mateńko ! To prawdziwe skarby.
    Kochana, masz złote ręce.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  22. Niesamowite te Twoje pisanki...zupełnie inne i wyjątkowe :) Przypominają mi hafty koralikowe na łowickim stroju mojej Babci :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Asiu piekne te Twoje kwiatowe pisanki.Ten motyw jest przeuroczy ,.Pamietam dawno temu mialam tace z takim motywem.Byla to prawdziwa rosyjska taca wystana w kilometrowej kolejce w Warszawie w slynnym sklepie Natasza.Teraz lece powzdychac sobie jeszcze do tych Twoich slicznotek.Sciskam cie serdecznie i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  24. Podziwiam Twoje pisanki od dawna, zreszta nie tylko pisanki , a kursik super ,dziekuje i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  25. Ślicznie wszystkim dziękuję za komentarze, dziękuję za chwilę którą mi poświęciłyście pomimo że bardzo gorący teraz czas, dużo pracy przed każdą.Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  26. Rewelacyjny pomysł na talerz, gratuluję ach i papier cudny bardzo lubię takie motywy

    OdpowiedzUsuń